Pe numele ei real, Gabrielle Bonheur Chanel, ,,Coco’’ s-a remarcat prin clasă și printr-o eleganță debordantă, fiind una dintre cele mai celebre creatoare de modă ale secolului al XX-lea.
Pentru a fi de neînlocuit, trebuie să fii mereu diferit. – Coco Chanel
Debutul său
Pasiunea pentru modă și creativitatea fabuloasă a moștenit-o de la mama sa, o femeie modestă și o croitoreasă de excepție. Coco a apărut pentru prima dată în lumina reflectoarelor la doar 18 ani, afirmându-se prin vocea sa. Apelativul „Coco” îi devine în aceea perioadă nume de scenă, publicul atribuindu-i această identitate datorită melodiile pe care ea le interpreta: „Qui a vu Coco?” și „Ko-Ko-Ri-Ko”.
Persoana potrivită, la momentul potrivit
La 25 de ani, Coco îl întâlnește pe Étienne Balsan, unul dintre cei mai influenți bărbați ai anilor 1900. Chanel îi devine amantă și se mută la conacul său, Chateu de Royallieu, lângă Compiègne, petrecându-și trei ani în compania acestuia.
Étienne era un moștenitor ai unei dinastii industriale de textile, ce furniza armatei uniforme. Pasiunea partenerului său erau cursele de cai, prilej prin care Coco atrăgea atenția doamnelor și domnișoarelor de fiecare dată când apărea în tribune.
Datorită lui Coco Chanel, doamnele au renunțat la hainele incomode, alegând un stil simplu, elegant, de inspirație masculină…
Stilul său era simplu, dar natural, purta pantaloni și jachete masculine, un lucru neobișnuit pentru acea perioadă în care soțiile nobililor obișnuiau să poarte corsete și pălării cu pene. Astfel, Coco profită de orice moment de a se face observată și crează primele pălării, ce devin ulterior apreciate de aristocrația franceză.
Coco reușește să pună bazele unei mici afaceri, în anul 1908, fiind recunoscută de doamne ca o creatoare de pălării stilate. Datorită lui Coco Chanel, doamnele au renunțat la hainele incomode, alegând un stil simplu, elegant, de inspirație masculină.
Primul său magazin
Relația cu bogatul aristocrat Étienne Balsan i-a extins cercul de cunoștințe, moment în care Coco Chanel profită de influența partenerului și deschide în anul 1909 primul său magazin la parterul unuia dintre apartamentele lui, în Paris. Ironic sau nu, multe dintre clientele sale erau amantele lui Étienne Balsan.
Ceea ce o făcea pe creatoare cu adevărat specială era unicitatea și simțul său inegalabil de a anticipa gusturile și dorințele femeilor din elita pariziană. Câștigând aprecierea și atenția publicului, aceasta deschide, câțiva ani mai târziu, alte două magazine la Deauville și la Biarritz, în Franța.
În final, își extinde afacerea creând pantofi, genți, eșarfe, curele și bijuterii. Coco Chanel ajunge să câștige sume colosale, plasând-o în topul celor mai bogate femei.
Piața parfumurilor
În colaborare cu Ernest Beaux, Coco Chanel aduce în atenția publicului parfumul No.5, ce îi poartă numărul norocos și care îi reflectă amintirile din copilăria sa. Pentru început, Ernest a preparat o gamă de parfumuri numerotate de la 1 la 5, respectiv de la 20 la 24, pe care Chanel le-a examinat atent.
O femeie care nu poartă parfum nu are viitor. – Coco Chanel
Numele parfumului ,,Chanel n°5’’ a avut un impact neașteptat de cei doi, clienții fiind fascinați de forma dreptunghiulară a sticluței, de un cristal transparent. Primele 100 de sticluțe de parfum au fost oferite cadou celor mai buni clienți ai creatoarei de modă.
Marilyn Monroe a fost una dintre norocoasele ce a purtat acel parfum pudrat, cu tonuri florale și lemnoase. Citește aici un articol despre viața lui Marilyn Monroe care ar fi împlinit 95 de ani în 2021.
Prin urmare, Chanel n°5 a devenit cel mai vândut și renumit parfum din lume, fiind și la momentul actual, cel mai căutat de către doamnele pasionate de modă.
Casa de modă Chanel
Chiar și după moartea celebrei creatoare de modă, atelierul său din Rue Cambon 21 este o atracție irezistibilă pentru toate doamnele și domnișoarele. În prezent, casa de modă a fost preluată de familia Wertheimer, având peste 100 de magazine în întreaga lume.
Dacă vrei să fii la curent cu tot ce se întâmplă în prezent în lumea modei, vă invit să citiți următorul articol despre Fast Fashion – o metodă de marketing ce ne distruge planeta.
Succesul este dobândit deseori de cei care nu știu că eșecul este inevitabil. – Coco Chanel
SURSE: