Irina Bicescu – profesorul care și-a ales pasiunea în funcție de talent și profesia în funcție de pasiune

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Irina Bicescu
Irina Bicescu
Irina Bicescu a absolvit Facultatea de Limbi Străine, specializarea Sîrbo-Croată-Engleză. În prezent este profesor de limba engleză și, după o experiență în acest domeniu de circa 25 ani, poate spune că acest loc de muncă este pentru ea o pasiune, pentru că și-a ales pasiunea în funcție de talent și profesia în funcție de pasiune.

 

Irina spune că învățarea unei limbi străine de la vârste fragede îi ajută pe copii să-și îmbunătățească performanțele școlare, știut fiind faptul că acest lucru le dezvoltă gândirea analitică, memoria, abilitățile de comunicare, și implicit cele matematice, dar haideți să aflăm mai multe chiar de la ea, în cadrul acestui interviu.

Bună, Irina! Spune-ne, te rugăm, câteva cuvinte despre tine.

Irina Bicescu: Pe scurt? Mă caracterizează o sinceritate ce poate fi adesea luată drept lipsă de diplomație, sunt independentă și foarte hotărâtă să-mi duc la bun sfârșit proiectele, iar cei ce nu mă cunosc destul afirmă că aș fi o persoană dură, dar cred că riguroasă ar fi termenul corect aici.

Ai urmat cursurile Facultății de limbi și literaturi străine din cadrul Universității din București. Ne poți spune de unde a pornit pasiunea ta pentru limbile străine? 

Irina Bicescu: A fost simplu. Nu mi se pare că am făcut mare lucru în direcția asta… ceea ce vreau să spun este că e vorba de fapt de talent. Un talent pentru limbile străine transmis pe cale genetică, ieșit la iveală încă din primele clase de gimnaziu și care s-a transformat treptat în pasiune. Prin munca, e drept, dar când îți place ceea ce faci… Din acest punct de vedere pot afirma că sunt un om împlinit: mi-am ales pasiunea în funcție de talent și profesia în funcție de pasiune.

La ce vârstă ai învățat limba engleză și ce te-a ajutat cel mai mult în acest proces?

Irina Bicescu: Nu cred că pot spune: gata, am învățat engleza, sau oricare altă limbă, din simplul motiv că eu încă învăț… limba e ca un organism viu ce crește cu fiecare zi, vocabularul se îmbogățește rapid… e greu să ții pasul, dar încerc. Ce mă motivează? Dorința de a aduce plus-valoare în viața copiilor, de a le face viața mai ușoară, mai frumoasă, mai interesantă.

Ți-ai propus să înveți și alte limbi străine în viitor?

Irina Bicescu: Timp să fie… Dar asta e o altă discuție…

În curând Centrul Holistic se va extinde cu o nouă locație. Povestește-ne mai multe pentru că știm că ești direct implicată, ba chiar vei coordona activitatea de acolo. De ce surprize vom avea parte?

Irina Bicescu: Probabil că un centru care se ocupă cu pregătirea copiilor pentru cunoscutele examene Cambridge nu poate fi o surpriză, nu e ceva nou, dar sper să fie un prilej de bucurie cursurile de limba engleză pentru adulți, cursuri ce vizează diverse domenii de activitate, și mă gândesc în special la armată, la aviație – pilotaj și însoțitori de zbor – mai ales că Ghimbavul are tradiție în aviație.

În cadrul Centrului Holistic vei susține Atelierul Cambridge English for young learners and older children. Cum se vor desfășura efectiv aceste activități?

Irina Bicescu: În principiu, pentru elevi, cursurile se vor desfășura pe perioada anului școlar, de două ori pe săptămână, în gupe de 8-10 elevi, pe nivel de vârstă și cunoștințe. Alte detalii vor fi stabilite în urma unei ședințe cu părinții celor ce sunt interesați să participe la acest gen de activități.

Cât de important consideri că este să găsești un mod creativ și distractiv de a preda / învăța o limbă străină?

Irina Bicescu: Învățarea adevărată poate avea loc doar într-o atmosferă relaxată, iar pentru cei de vârste mici, a învăța o limbă străină prin joc, de exemplu, este esențial. Jocul îi motivează, le încurajează creativitatea și spontaneitatea, îi învață importanța lucrului în echipă, și mai ales, informațiile se rețin astfel mult mai ușor. În același timp, obiectivele învățării nu trebuie neglijate și consider că nu este o idee bună ca jocul, activitățile distractive să ocupe prea mare parte din timpul alocat cursului.

Care este cel mai memorabil feedback pe care l-ai primit din partea unui elev?

Irina Bicescu: Ar fi multe de spus aici… Au fost și laude, și ceva critici – slavă Domnului, că altfel nu aș fi progresat… Dar momentul care m-a impresionat cel mai mult a fost în timpul unei ore de curs on-line, când m-au rugat elevii să îi scuz și să ies din Meet pentru o clipă iar când m-am reconectat, țineau în mâini câte o foaie de hârtie pe care era scris: We Love You, Teach!

Ce le transmiți părinților pentru a-i convinge să-și înscrie copii la cursurile de limbi străine și implicit să devină cursanți ai Centrului Holistic?

Irina Bicescu: Pe lângă obținerea unei certificări a cunoștințelor în limba engleză, scopul acestui demers este de a obișnui copiii cu disciplina învățării, de a îi determina să învețe cu plăcere, dincolo de rigorile școlii, într-un mediu flexibil și prietenos. Mai mult, învățând o limbă străină de la o vârstă mică, copiii au mai multe șanse să își crească performanțele școlare în general, știut fiind faptul că acest lucru le dezvoltă gândirea analitică, memoria, abilitățile de comunicare, și implicit cele matematice.

Dorești să ne mai transmiți ceva în încheiere?

Irina Bicescu: Vreau să mulțumesc celor de la Centrul Holistic pentru invitația de a face parte din acest proiect, este o provocare căreia îi răspund cu mare bucurie.

 

Vezi 👉 aici oferta completă a cursurilor desfășurate de Holistic – Centrul Interdisiplinar de Educație Nonformală.

 1,212 total views,  1 views today

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *