Foarte mulți adolescenți și tineri din întreaga lume sunt atrași din ce în ce mai mult de cultura coreeană (k-pop). Astfel, această cultură a devenit un fenomen. Este foarte interesant cum genul muzical popular corean a ajuns să fie atât de cunoscut și apreciat, nu doar în zona asiatică, ci chiar la nivel mondial. Acest curent a reușit într-un timp relativ scurt să producă o adevărată revoluție.
Cultura k-pop a devenit un stil de viață pentru o mulțime de idoli din întreaga lume. Artiștii trupelor k-pop influențează stilul de viață al fanilor, care se inspiră în materie de modă și beauty din stilurile lor, astfel au apărut curentele fashion, k-beauty și k-drama. Curentele sunt popularizate de influencerii specializați în aceste domenii.
1. Începutul k-pop
Cultura k-pop a început să devină populară în anii ’90, atunci când unele trupe de artiști au îmbinat mai multe stiluri și genuri muzicale din întreaga lume (pop, rock, jazz, gospel, hip-hop, R&B, reggae, dans electronic, folk, country și muzică classic) cu elemente tradiționale ale muzicii coreene.
Prima trupă care a combinat muzica tradițională coreeană cu alte genuri străine a fost trupa de băieți Seo Taiji and Boys, în anul 1992.
Acest nou stil muzical a contribuit la modernizarea culturii muzicale coreene, însă acesta a fost popularizat la nivel internațional în anul 2012, atunci când rapperul corean PSY a lansat piesa Gangnam Style. Melodia a devenit rapid virală pe YouTube, înregistrând un miliard de vizualizări. Ritmul și coregrafia amuzantă a piesei au transformat-o într-un fenomen ce a dominat topurile muzicale din mai multe țări. Prin intermediul acestei piese, noul stil muzical corean a fost introdus și cunoscut în întreaga lume, atrăgând foarte mulți fani. Genul de muzică k-pop a evoluat datorită talentului artiștilor coreeni, dar și al fanilor.
În prezent, cea mai cunoscută trupă de băieți din Coreea de Sud este BTS, înregistrând un mare succes atât în țara lor, cât și în străinătate.
2. Trupa de băieți-BTS
BTS este septetul de top al k-pop, doborând recorduri, atât în Coreea, cât și în afara granițelor, debutând în anul 2013, cu piesa No More Dream. Această trupă a colaborat cu nume mari din muzica internațională, cum ar fi: Steve Aoki, Nicki Minaj, Ed Sheeran, Lauv și Halsey. De la debut, trupa a vândut peste 30 de milioane de albume în întreaga lume.
Este una dintre cele mai prezente trupe pe rețelele de socializare, iar publicația Forbes a declarat că BTS este cea mai urmărită trupă de pe Twitter. Datorită popularității foarte mari pe care o au pe rețelele de socializare, Twitter a lansat în 2016, pentru prima dată emoji k-pop cu BTS. La succesul de pe rețelele de socializare se mai adaugă și succesul pe care trupa l-a obținut, ocupând locul 1 în clasamentul Billboard, fiind prima trupă coreeană care a reușit această performanță.
3. Grupul de fete k-pop-Blackpink
Blackpink este celebrul grup de fete de muzică coreană, cunoscută în întreaga lume. Aceasta a debutat în anul 2016, cu melodiile Boombayah și Whistle. Fiecare artistă a grupului are un rol foarte bine stabilit în cadrul grupului. Blackpink este grupul k-pop de fete care a reușit să atingă cel mai mare succes în topul Billboard Social 50, clasându-se pe locul 9.
Tot acest grup de fete este și primul grup k-pop introdus în Global Top 25 Summer Songs al platformei YouTube, cu piesa As If it’s Your Last.
Melodia DDU-DU DDU-DU a avut cel mai mare succes din istoria stilului muzical k-pop și continuă să fie un hit.
4. K-drama
Filmele coreene atrag atenția spectatorilor din întreaga lume și au devenit foarte populare datorită răspândirii culturii k-pop, dar și a modei și a stilului de viață al culturii coreene. Popularitatea filmelor coreene a dus la crearea de colecții vestimentare k-pop.
Cele mai urmărite seriale coreene sunt: Love Alarm/Joahamyeon Ullineum, Itaewon Class / Itaewon Keullasseu, Crash Landing On You / Sa-rang-euibul-sa-chak și It’s Okay to Not Be Okay / Saikojiman Gwaenchana. Aceste seriale tratează diferite subiecte actuale de viață, specifice culturii coreene.
5. Fanii k-pop
Datorită impactului pozitiv pe care k-pop l-a produs la nivel global, tot mai mulți fani ai acestui gen își doresc să se regăsească în cultura coreeană. Aceștia sunt atât de atrași de muzica și filmele coreene, încât ajung să imite gesturi, comportamente și stiluri vestimentare întâlnite la artiștii coreeni. Dorința și interesul tot mai mare al tinerilor față de cultura coreană au dus la crearea conceptului k-style, o imitație cât mai fidelă a stilului de viață corean prezentat în serialele și muzica coreană.
Fanii k-pop sunt foarte activi pe rețelele de socializare. Grupurile de fani au început să ia amploare pe Social media după anii 2000, atunci când a luat avânt acest gen muzical. Fanii din Coreea de Sud au o tradiție prin care își arată respectul pentru artiști. Aceștia oferă artiștilor orez, care simbolizează admirația față de ei.
Pe lângă această tradiție, fanii mai obișnuiesc să ofere artiștilor preferați prânzul. Această practică este foarte des întâlnită în rândul fanilor și este motivată de faptul că artiștii nu au timp să servească masa din cauza programului încărcat.
Fanii călătoresc foarte mult pentru a fi alături de trupele preferate la concertele pe care aceștia le susțin.
Fanii k-pop descoperă odată cu noul stil muzical, atât cultura tradițională, cât și stilul de viață corean care exprimă o întreagă filozofie.
Dacă cultura coreeană vă atrage, a-ți putea vizita o serie de destinații reprezentative Coreei de Sud, iar pentru a vă alege destinația preferată puteți citi acest articol.
- https://www.yoair.com/ro/blog/k-pop-music-origin-training-bands-and-their-global-reach/
- https://www.libertatea.ro/entertainment/seriale-coreene
- https://ro.wikipedia.org/wiki/BTS
- https://ro.wikipedia.org/wiki/Blackpink
- https://ro.wikipedia.org/wiki/K-pop