De ce este important micul dejun? 13 motive pentru care prima masă a zilei nu trebuie neglijată

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
micul dejun, petit-déjeuner
pixabay.com
Micul dejun reprezintă principala masă din zi și nu trebuie deloc neglijat. Acesta trebuie să fie sănătos, bogat în vitamine, minerale, calciu și proteine pentru a putea începe ziua cu bine și pentru a ne menține energia pe tot parcursul acesteia. Micul dejun este asemănat cu masa unui rege deoarece trebuie să fie cea mai bogată și sățioasă masă din timpul întregii zile.

 

  • Este important să oferim organismului nostru o doză de alimente sănătoase. 

Micul dejun este, din păcate, evitat de foarte multe persoane și este un pas greșit cu care dăm startul unei zile destul de solicitante pentru mulți dintre noi. E posibil ca acest lucru să se întâmple deoarece suntem mereu pe fugă sau poate ne place să dormim mai mult și lăsăm micul dejun pentru mai târziu. Prin urmare, acesta devine gustare sau chiar prânz. 

Un studiu recent realizat pe 2000 de persoane din Grecia, cu vârste cuprinse între 40 și 99 de ani, arată că cei care petrec mai puțin timp în fața televizorului sau calculatorului și mănâncă sănătos, au arterele mai puțin rigide. Asta înseamnă că prezintă un risc mai mic de accidente vasculare sau alte boli de inimă. În considerare, pe lângă vârsta participanților, au mai fost luate stilul de viață (activ sau sedentar), dar și alimentația de la micul dejun. 

Rezultatele au fost următoarele: 

1. Cei care consumă un mic dejun bazat pe lactate, cereale, pâine și miere, primesc un aport caloric de 20% din necesarul zilnic;
2. Cei care consumă la micul dejun cafea cu pâine, unt, miere și fructe, primesc între 5-20% din necesarul zilnic de calorii;
3. Cei care nu iau micul dejun au sub 5% din necesarul zilnic de calorii.

Un mic dejun cu alimente care ne dau energie ar trebui să facă parte dintr-un stil de viață sănătos. A mânca dimineața o masă din care să-ți iei 20% din caloriile necesare în fiecare zi poate fi mai important decât a urma o dietă anume, cum ar fi cea mediteraneană, una cu puține grăsimi sau alt tip de dietă, a explicat Sotirios Tsalamandris, doctor cardiolog.

Iată încă 10 motive pentru care nu trebuie să neglijăm micul dejun:

4. Ajută digestia; metabolismul este accelerat, iar arderea caloriilor va fi mai rapidă și se evită, astfel, stocarea acestora în corp.
5. Îmbunătățește memoria și crește nivelul de concentrare; odată cu acestea se mărește și doza de energie, iar starea de spirit va fi vizibil mai bună față de cea a persoanelor care sar peste prima masă a zilei.
6. Oferă organismului cantitatea necesară de fibre, vitamine și minerale (fier, calciu, magneziu) și crește aportul de nutrienți.
7.Ajută la menținerea greutății normale deoarece previne apariția senzației de foame și astfel putem evita consumul alimentelor nesănătoase dintre mese.
8. Este esențial pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a copiilor.
9. Scade nivelul colesterolului și crește nivelul insulinei din corp.
10. Scade predispoziția la fumat.
11. Cine servește micul dejun acordă mai multă atenție prânzului și cinei.
12. Este baza completării aportului de energie, după somn.
13. Scade predispoziția la sedentarism.

 

Micul dejun are efecte benefice asupra întregii activități zilnice. Persoanele care aleg să se hrănească sănătos sunt capabile să treacă mai ușor peste momentele stresante ale zilei, mai ales dacă masa de dimineață  este bogată în carbohidrați. Cu cât suntem mai atenți la aceste beneficii, cu atât corpul nostru va fi mai sănătos și mai energic, iar noi ne vom putea bucura de toate lucrurile frumoase.

Micul dejun nu trebuie să fie un stres deoarece există destul de multe rețete pe care le putem prepara rapid dimineața sau cu o seară înainte.

Vezi aici câteva idei de rețete pentru un mic dejun copios.

 

Surse:

 128 total views,  2 views today

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *