Testarea pe animale este o practică pe cât de obișnuită în rândul diverselor industrii, pe atât de necunoscută în rândul consumatorilor. Suntem oare mereu conștienți de ceea ce alegem din sutele de produse expuse pe rafturile magazinelor? Am fi surprinși să aflăm că anumite produse ajung în mâinile noastre după un proces care implică suferința micilor necuvântătoare.
Experimentarea animală nu este echivalentul unui consult veterinar. Necuvântătoarele sunt duse în laboratoare speciale, cu scopul de a se testa pe ele diferite produse, precum parfumuri, make-up, produse de îngrijire a pielii și a părului, etc. În tot acest proces, animalele sunt expuse la radiații, injectarea și hrănirea forțată cu substanțe dăunătoare, inhalarea de gaze toxice și multe alte proceduri greu de imaginat.
De-a lungul anilor au luat naștere diferite organizații care luptă pentru drepturile animalelor și împotriva violenței asupra lor, precum Human Society Internațional, Cruelty-Free International, PETA, etc. De curând, pe rețelele de socializare a apărut un mini-film animat, intitulat ,,Save Ralph” (Salvați-l pe Ralph), produs de Human Society International, în care personajul principal este un iepure. Clipul înfățișează viața lui Ralph, un iepure supus unor teste, care susține că acesta ar fi ,,jobul său” și trece prin diferite experimente care într-un final îl lasă într-o stare deplorabilă.
Filmul despre testarea pe animale a ajuns popular pe rețele de socializare precum TikTok, Twitter sau Instagram, ceea ce a adus o mare bucurie asociației, care a dorit prin această metodă să informeze cât mai mulți oameni asupra acestor practici și să-i facă să ia măsuri împotriva brandurilor ce continuă să-și testeze produsele pe animale.
Uniunea Europeană oferă o lecție de la care restul ar trebui să învețe
În ultimii ani, Uniunea Europeană a oprit în majoritatea țărilor testarea pe animale, ceea ce a fost un veritabil început al acestei mișcări. Cu toate acestea, Statele Unite și China continuă testarea pe șoareci, maimuțe, câini, iepuri, pisici și diferiți amfibieni, ceea ce înseamnă că lupta încă nu a luat sfârșit, iar organizațiile încă nu și-au îndeplinit dorința de a opri experimentarea pe animale și pe aceste meleaguri.
Brandurile care încă folosesc testarea pe animale sunt:
NARS | Clinique | Dior |
L’Oréal | Benefit | La Mer |
Avon | CeraVe | Bioderma |
Max Factor | Maybelline | Avene |
Lancome | Armani | Cetaphil |
Estee Lauder | Tom Ford | La Roche-Posay |
Bourjois | Chanel | Rimmel London |
Sephora Brand | YSL | Vichy |
În schimb, câteva alternative care NU implică testarea pe animale ar putea fi:
e.l.f | The Inkey List | Botanics |
NYX | Fenty Beauty | dr.organic |
The Body Shop | Mario Badescu | Anastasia Beverly Hills |
Ardell | Ciate | Florence by Mills |
bareMinerals | Lush | KKW Beauty |
Essence | Glossier | Milk Makeup |
BECCA | Revolution | Nude By Nature |
The Ordinary | HudaBeauty | Range Beauty |
Acum poate vă întrebați: ,,Dacă nu se vor face teste pe animale, cum vom fi siguri că produsele achiziționate sunt bune și nu ne vor afecta în vreun fel?” Iată că după multe investigații făcute de oamenii de știință, s-a dovedit că experimentarea pe animale nu este o procedură esențială care ar trebui executată pentru ca un anumit produs să fie scos pe piață.
Datorită avansării tehnologice, au apărut alternative ce implică testarea produselor în laboratoarele biochimice. Unilever este o companie anglo-olandeză, deținătoare a numeroase brand-uri precum Dove, Nestle, P&G, Lipton, ce produce diferite produse pe care le testează folosind metode tehnologice, precum experimente chimice și biologice.
Concluzionând, dacă putem testa produsele fără să rănim animalele, de ce să continuăm să facem aceste proceduri pe viețuitoarele nevinovate? Cu toții putem lua parte la această mișcare, alegând produse cruelty-free (care nu se testează pe animale) și dând share acestui articol pentru a informa cât mai multe persoane.
Surse: